VAŽNA NAPOMENA:

Molimo Vas da obratiti pažnju na razliku izmedju ZAMENE i REKLAMACIJE.
Ukoliko ste nakon prijema artikla utvrdili da Vam artikal iz bilo kog razloga ne odgovara, tada postupite po uputstvu za zamenu artikla.

Ukoliko želite da podnesete reklamaciju za artikal koji ste kupili u maloprodajnom objektu naših partnera, neophodno je da sa fiskalnim računom ili drugim dokazom o kupovini, i artiklom koji reklamirate, odete u maloprodajni objekat gde ste obavili kupovinu – u prodavnici ćete dobiti detaljna uputstva i pomoć oko podnošenja reklamacije.

Pravilnik o postupku i načinu rešavanja reklamacije robe kupljene putem sajta

Član 1.
Ovim pravilnikom trgovac uređuje način, uslove i postupak rešavanja reklamacije ili prigovora potrošača zbog nesaobraznosti ugovoru, robe kupljene putem sajta fivebrandrs, kao i ovlašćenja, obaveze i odgovornosti trgovca u pogledu ostvarivanja prava potrošača na reklamaciju.
Član 2.
Potrošač je fizičko lice koje na tržištu pribavlja robu ili usluge u svrhe koje nisu namenjene njegovoj poslovnoj ili drugoj komercijalnoj delatnosti.
Član 3.
Zbog nesaobraznosti robe i usluge ugovoru, postoji zakonska odgovornost.
Član 4.
Potrošač ima pravo reklamacije na kupljeni proizvod u roku od dve godine od dana kupovine.
Član 5.
U slučaju da se ustanovi nesaobraznost robe ugovoru, ista roba se može ponuditi kupcu i prodati po posebnim uslovima.
Kupac će dobiti određeni popust za ovu robu.
Na računu u napomeni će pisati da roba nije saobrazna ugovoru.
Za ovu robu, potrošač ima pravo reklamacije u roku od godinu dana od dana kupovine, za oštećenje koje mu trgovac pre prodaje nije ukazao.
Član 6.
Zahtev za reklamaciju može se dostaviti poštom na adresu Five Brand, Cetinjska 74, 36300 Novi Pazar, sa naznakom: REKLAMACIJA.
Troškove dostave snosi kupac.
Prilikom podnošenja zahteva za reklamaciju potrošač je dužan da:
a. Reklamirani artikal dostavi zajedno sa dokazom o kupovini – računom.
b. Dostavi popunjen reklamacioni list, koji je moguće preuzeti na sledećem linku – REKLAMACIONI LIST
c. U reklamacionom listu potrebno je navesti razlog za reklamiranje robe i željeni način rešavanja.
Član 7.
Osnovanost zahteva za reklamaciju utvrđuje nadležna komisija.
Odgovor na izjavljenu reklamaciju potrošaču će biti poslat u najkraćem mogućem roku, a najkasnije u roku od 8 dana od dana prijema reklamacije. Rok za rešavanje reklamacije ne može biti duži od 15 dana, odnosno 30 dana za tehničku robu, od dana podnošenja reklamacije.

Prema Zakonu o zaštiti potrošača, rok za rešavanje reklamacije prekida se kada potrošač primi odgovor prodavca, a tu se misli na odgovor koji se daje u roku od 8 dana, i počinje da teče iznova kada prodavac primi izjašnjenje potrošača. Potrošač je dužan da se izjasni na odgovor prodavca najkasnije u roku od tri dana od dana prijema odgovora prodavca. Ukoliko se potrošač u propisanom roku ne izjasni, smatraće se da nije saglasan sa predlogom prodavca o načinu rešavanja reklamacije.
Član 8.
U slučaju osnovanosti reklamacije i prihvatanja iste od strane trgovca, potrošač ima pravo, po sopstvenom izboru, na:
a. Zamenu reklamirane robe, za novu robu saobraznu ugovoru, ili otklanjanje nedostatka na robi (ukoliko je to moguće).
b. Povraćaj novčanih sredstava prema priloženom računu. Povraćaj novčanih sredstava potrošaču, izvršiće se elektronskim putem na tekući račun potrošača, u roku od 15 dana od dana rešavanja reklamacije.
Član 9.
Ako potrošač nije zadovoljan kako je rešena reklamacija ili prigovor, potrošač ima mogućnost vansudskog rešavanja sporova, a trgovac je po zakonu obavezan da učestvuje u postupku vansudskog rešavanja potrošačkih sporova. (čl.151. Zakona o zaštiti potrošača)
Osnovni uslov za pokretanje vansudskog postupka od strane potrošača jeste prethodno izjavljivanje reklamacije trgovcu.
Postupak vansudskog rešavanja sporova pokreće se podnošenjem predloga potrošača Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija, a koje dalje to prosleđuje telu koje je po mestu obavljanja vansudskog rešavanja potrošačkog spora najbliže mestu prebivališta potrošača, ili telu za koje Ministarstvo proceni da će postupak vansudskog rešavanja spora rešiti na najefikasniji i najcelishodniji način, imajući u vidu predlog potrošača (npr. vođenje postupka elektronskim putem, izbor tela najbližeg boravištu potrošača i sl.).

Lista tela za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova može se videti na sajtu Ministarstva trgovine,turizma telekominikacija: Link
Član 10.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu 15.14.2023.
Poslednja izmena 16.11.2023.

Povraćaj sredstava

U slučaju odustanka od ugovora potrošač ima pravo na povraćaj novca ili na zamenu za drugi proizvod. Iznos plaćene robe kupcu se vraća po prijemu proizvoda koji vraća zbog odustanka od ugovora, pod uslovom da se utvrdi da je proizvod neoštećen, tj. ispravan.
Trgovac je dužan da potrošaču bez odlaganja vrati iznos koji je potrošač platio po osnovu ugovora, a najkasnije u roku od 14 dana od dana prijema izjave o odustanku, odnosno od prijema proizvoda koji kupac vraća zbog odustanka od ugovora.
Troškove vraćanja robe snosi kupac, osim u slučajevima kada je kupac dobio neispravan ili pogrešan artikal.
Procedura za povraćaj sredstava
Da bi se izvršio povraćaj novčanih sredstava potrebni su nam sledeći podaci:
Vaši lični podaci;
Broj kupovnog računa (račun ste dobili uz kupljeni proizvod);
Broj dinarskog tekućeg računa, na koji će biti uplaćena novčana sredstva (u slučaju da je plaćanje izvršeno pouzećem);
Broj lične karte;
Tražene podatke možete nam dostaviti popunjavanjem forme ispod teksta.
Povraćaj sredstava se vrši isključivo uplatom na dinarski tekući račun kada je plaćanje izvršeno pouzećem.
U slučaju da je plaćanje izvršeno platnom karticom, povraćaj sredstava se vrši uplatom na račun sa kog je izvršeno plaćanje.
Povraćaj novčanih sredstava se ne može zahtevati odlaskom u neki od maloprodajnih objekata Five Brand-a.
Ukoliko iz nekog razloga ne možete poslati zahtev za povraćaj novčanih sredstava preko forme za povraćaj sredstava, možete nas kontaktirati preko telefona 0691771772.
Takođe, ako imate dodatna pitanja, uvek nas možete kontaktirati preko istog broja telefona.
Vaš Five Brand

Zamena za isti artikal

Rok za zamenu
Zamenu artikla možete obaviti u roku od 14 dana od trenutka prelaska artikla u Vaše vlasništvo.
Zamena
U slučaju da ste nakon prijema artikla utvrdili da smo Vam poslali pogrešan ili eventualno oštećen artikal, zamenu ovog artikla možete izvršiti o našem trošku.
Uslov da ostvarite zamenu artikla o našem trošku, je da nam artikal vratite isključivo Bex kurirskom službom, i da Bex-u obavezno napomenete, da se šalje O TROŠKU Five Brand-a PREKO UGOVORA.
U slučaju da nam artikal pošaljete nekom drugom kurirskom službom, pošiljka neće biti primljena, već će Vam biti vraćena, i u tom slučaju sve troškove slanja i povrata ide na Vaš trošak.
Artikal nam šaljete na adresu sa računa (Save Kovačevića bb, 36300 Novi Pazar), sa naznakom problema koji je nastao, uz račun, odnosno dokaz o kupovini.
Potrošač nema pravo na zamenu artikla u slučaju isporuke zapečaćene robe koja se ne može vratiti zbog zaštite zdravlja ili higijenskih razloga i koja je otpečaćena nakon isporuke. Dakle, u slučaju da je proizvod otpakovan pretpostavlja se da je isti korišćen, zbog čega potrošač nema pravo da odustane od ugovora, ili izvrši zamenu, ako je reč o donjem vešu, kupaćim gaćama, kupaćim kostimima, čarapama.
Artikal ne možete samoinicijativno menjati u nekom od maloprodajnih objekata Five Brand-a.
Artikal nije moguće menjati ukoliko je nošen – što se može utvrditi ekspertizom.
Zamena za isti artikal
Ukoliko ste nakon prijema artikla utvrdili da Vam ne odgovara veličina, molimo Vas da nas kontaktirate putem forme ispod.
I u ovom slučaju, artikal nam možete poslati bilo kojom kurirskom službom o Vašem trošku.
Artikal nam šaljete na adresu sa računa (Save Kovačevića bb, 36300 Novi Pazar), uz račun, odnosno dokaz o kupovini.
Dostava zamenskog artikla takođe ide o Vašem trošku.
Predlažemo Vam da kada nam šaljete robu o Vašem trošku, bilo u cilju zamene ili odustajanja od kupovine, robu šaljete preko Bex kurirske službe, jer je Bex naš poslovni partner.
U slučaju bilo kakvih sporova ili problema, mnogo nam je lakše da iste rešavamo sa svojim poslovnim partnerom, nego sa firmama koje to nisu.
Naravno, na Vama ostaje izbor kurirske službe preko koje ćete nam poslati robu kada šaljete o svom trošku.

Zamena za drugi artikal

Rok za zamenu

Zamenu artikla možete obaviti u roku od 14 dana od trenutka prelaska artikla u Vaše vlasništvo.

Zamena

U slučaju da ste nakon prijema artikla utvrdili da smo Vam poslali pogrešan ili eventualno oštećen artikal, zamenu ovog artikla možete izvršiti o našem trošku.
Uslov da ostvarite zamenu artikla o našem trošku, je da nam artikal vratite isključivo Bex kurirskom službom, i da Bex-u obavezno napomenete, da se šalje O TROŠKU Five Brand-a PREKO UGOVORA.
U slučaju da nam artikal pošaljete nekom drugom kurirskom službom, pošiljka neće biti primljena, već će Vam biti vraćena, i u tom slučaju sve troškove slanja i povrata ide na Vaš trošak.
Artikal nam šaljete na adresu sa računa (Save Kovačevića bb, 36300 Novi Pazar), sa naznakom problema koji je nastao, uz račun, odnosno dokaz o kupovini.
Potrošač nema pravo na zamenu artikla u slučaju isporuke zapečaćene robe koja se ne može vratiti zbog zaštite zdravlja ili higijenskih razloga i koja je otpečaćena nakon isporuke. Dakle, u slučaju da je proizvod otpakovan pretpostavlja se da je isti korišćen, zbog čega potrošač nema pravo da odustane od ugovora, ili izvrši zamenu, ako je reč o donjem vešu, kupaćim gaćama, kupaćim kostimima, čarapama.
Artikal ne možete samoinicijativno menjati u nekom od maloprodajnih objekata Five Brand-a.
Artikal nije moguće menjati ukoliko je nošen – što se može utvrditi ekspertizom.
Zamena za drugi artikal
Uslov da izvršite zamenu artikla je da cena zamenskog artikla bude ista ili veća od cene artikla koji želite da zamenite.
Da biste realizovali zamenu, molimo Vas da nas kontaktirate putem forme ispod.
U ovom slučaju, artikal nam možete poslati bilo kojom kurirskom službom o Vašem trošku.
Artikal nam šaljete na adresu sa računa (Save Kovačevića bb, 36300 Novi Pazar), uz račun, odnosno dokaz o kupovini.
Dostava zamenskog artikla takođe ide o Vašem trošku.

Pravo na odustajanje

Prema Zakonu o zaštiti potrošača, kupovina preko naše internet prodavnice smatra se prodajom na daljinu.

Potrošač/kupac ima pravo da odustane od ugovora zaključenog na daljinu (odustajanje od kupovine), u roku od 14 dana, bez navođenja razloga.
Rok od 14 dana računa se od trenutka kada roba dospe u državinu potrošača, odnosno trećeg lica koje je odredio potrošač, a koje nije prevoznik.
Kada se isporuka robe sastoji iz više pošiljki i delova, rok od 14 dana počinje da teče kada je poslednja pošiljka ili deo dospeo u državinu potrošača, odnosno trećeg lica koje je odredio potrošač, a koje nije prevoznik.

Izuzeci od prava na odustanak od ugovora

Na osnovu Zakona o zaštiti potrošača („Sl. glasnik RS“, br. 88/2021), Član 36.
Potrošač nema pravo da odustane od ugovora u slučaju:
5) isporuke zapečaćene robe koja se ne može vratiti zbog zaštite zdravlja ili higijenskih razloga i koja je otpečaćena nakon isporuke;
Dakle, u slučaju da je proizvod otpakovan, pretpostavlja se da je isti korišćen, zbog čega potrošač nema pravo da odustane od ugovora ako je reč o donjem vešu, kupaćim gaćama, kupaćim kostimima, čarapama.
Na osnovu istog zakona, Zakon o zaštiti potrošača, a u delu: Obaveze potrošača u slučaju odustanka od ugovora, Član 34.
Potrošač je isključivo odgovoran za umanjenu vrednost robe koja nastane kao posledica rukovanja robom na način koji nije adekvatan.
Dakle, ako ste sa artikla isekli ušivne etikete/deklaracije, ili na drugi način oštetili artikal, za takav artikal nemate prava na odustanak od ugovora. Eventualno možete tražiti povraćaj novca uz umanjenu vrednost robe.
Potrošač ostvaruje pravo na odustanak od ugovora izjavom koju može dati na posebnom obrascu za odustanak od ugovora zaključenog na daljinu.
Obrazac za odustanak od ugovora možete pronaći ovde.
Obrazac/izjava o odustanku ugovora proizvodi pravno dejstvo od dana kada je poslata trgovcu.
Potrošač je dužan da vrati robu trgovcu ili licu ovlašćenom od strane trgovca, bez odlaganja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je poslao obrazac za odustanak. Uz robu je potrebno priložiti račun, odnosno dokaz o kupovini.
Potrošač snosi troškove vraćanja robe, i može je vratiti bilo kojom kurirskom službom.
Predlažemo Vam da kada nam šaljete robu o Vašem trošku, bilo u cilju zamene ili odustajanja od kupovine, robu šaljete preko D-Express kurirske službe, jer je D-Express naš poslovni partner.
U slučaju bilo kakvih sporova ili problema, mnogo nam je lakše da iste rešavamo sa svojim poslovnim partnerom, nego sa firmama koje to nisu.
Naravno, na Vama ostaje izbor kurirske službe preko koje ćete nam poslati robu kada šaljete o svom trošku.
Protekom roka od 14 dana, prestaje pravo potrošača na odustanak od ugovora.
U slučaju odustanka od ugovora potrošač ima pravo na povraćaj novca. Iznos plaćene robe se kupcu vraća po prijemu proizvoda, i nakon što se utvrdi da je proizvod neoštećen i ispravan.
Trgovac je dužan da potrošaču bez odlaganja vrati iznos koji je potrošač platio po osnovu ugovora, a najkasnije u roku od 14 dana od dana prijema izjave o odustanku, a nakon prijema proizvoda.
Trgovac ima pravo da uskrati vraćanje plaćenog iznosa ukoliko utvrdi da vraćena roba nije u ispravnom stanju.
Potrošač je isključivo odgovoran za umanjenu vrednost robe koja nastane kao posledica neadekvatnog rukovanja robom, i u tom smislu će potrošaču biti ponuđen povraćaj novca.
Ukoliko se utvrdi da je nastupila neispravnost ili oštećenje robe krivicom potrošača, a potrošač odbije povrećaj novca za umanjenu vrednost robe, odbiće se povraćaj novca, a roba će biti vraćena kupcu o njegovom trošku.